.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۵ فروردین پایان فصل صید در دریای خزر، تورهای صیادان همچنان خالی
فصل صید ماهیان دریای خزر ۱۵ فروردین در حالی پایان خواهد یافت که تورهای ماهیگیران شمالی همچنان خالی از ماهی است.

به گزارش شمال نیوز، حسن اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه سازمان شیلات کشور زمان آغاز و پایان صید را اعلام می‌کند، گفت: بر اساس تقویم صیادی، یک شنبه ۱۵ فروردین ماه، پایان فصل صید ماهیان دریای خزر است.

 

او در خصوص امکان تمدید این مهلت گفت: سازمان شیلات هنوز هیچ دستوری مبنی بر تمدید زمان صید به شیلات استان ابلاغ نکرده است و در صورت تمدید این مهلت، یک روز قبل از پایان فصل صید اعلام می‌شود.

 

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها، صید ماهیان دریای خزر همچنان روند کاهشی داشته است، افزود: صیادان مازندرانی از ابتدای فصل صید در ۲۰ مهرماه تا پایان اسفند ۲ هزار و ۲۵۴ تن ماهی از دریای خزر صید کردند که ۲۶ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

 

اسحاقی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را نیز ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

رودخانه‌های شیلاتی زیر ذره بین شیلات

 

مدیر کل شیلات مازندران در خصوص مهاجرت ماهیان سفید برای تخم ریزی به رودخانه‌های استان و حضور برخی سودجویان و صید این ماهیان گفت: ماموران یگان حفاظت شیلاتی روزانه از رودخانه‌های مهم بازدید و با هرگونه صید ماهیان مولد برخورد می‌کنند.

 

اسحاقی با بیان اینکه صید ماهیان سفید مولد برای تکثیر در مرکز شهید رجایی ساری آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: هشت رودخانه مهم شیلاتی برای صید این ماهیان در نظر گرفته شده است.

 

او افزود: با موافقت رئیس کل دادگستری مازندران و موافقت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان ۱۶ رودخانه دیگر نیز در اختیار شیلات قرار گرفته است تا شرایط برای تکثیر طبیعی ماهیان رودکوچ بیشتر شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.